Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hořovické trápení

11. 9. 2006

Závodní Maserati GranSportJezdec Milan Jirouš si přes léto odskočil na brněnský okruh kde bojoval s vozem Maserati v závodě patřícím do série Maserati Trofeo. Týmovým kolegou mu byl Francouz Jean Claude Andruet, soutěžácká legenda let minulých – kromě jiného též mistr Evropy a trojnásobný vítěz korsické rallye. Francouzský pilot přispěl cennými radami a ukázal, že se volantu nebojí ani v šedesáti letech.

Černý Ford Fiesta XR2i celé léto odpočíval a pro jeho návrat na tratě soutěží byl vybrán den 9. září 2006, kdy se jel již VI. Rallye Sprint Hořovice. Dobře obsazená soutěž přivítala kromě dalších i 14 posádek ve třídě A2 (do 1600 cm3).

Jean Claude Andruet a Milan JiroušFiesta týmu JIM Motorsport absolvovala technickou přejímku bez potíží, přesto dokázala potrápit posádku už před startem soutěže. Těsně před slavnostním zahájením totiž vypověděl službu startér a posádka Jirouš – Pacovský musela vůz roztlačit. Odstartovat se nakonec podařilo.

Další problémy nastaly hned na 1 RZ, když vůz vyjel částečně, pouze pravou stranou mimo trať a přišel o střední díl výfuku, což má neblahý vliv na výkon motoru. Aby toho nebylo málo, na servisu po ujetí 3 RZ se ukázalo, že z opraveného hlavního brzdového válce přes nové těsnění uniká brzdová kapalina. Navíc se posádka po celou dobu potýkala s náhlými výpadky palivového čerpadla. Bohužel tým náhradní do Hořovic nepřivezl a tak nezbylo nic jiného než pokračovat dál. Kdyby bylo čerpadlo mezi přivezenými náhradními díly, jeho výměna by zabrala asi 2 minuty a vůz by alespoň po této stránce pracoval bez problémů.

Na tomto sjezdu přišla posádka o výfukDalší servis přinesl nové nepříjemné zjištění – únik motorového oleje. Cíl soutěže po devíti odjetých rychlostních zkouškách tak byl vysvobozením. Auto nakonec vydrželo až dokonce, ale posádka rozhodně nebyla spokojena, což dokazují i slova jezdce Milana Jirouše: „Jedenácté místo rozhodně není nic, čím by jsme se mohli chlubit. Celou soutěž nás pronásledovaly technické problémy a k tomu jsme vyrobili i několik chyb. Asi největší jsem udělal hned v první rychlostní zkoušce, následkem byla ztráta cenných sekund a části výfuku.“ Úplná spokojenost nebyla slyšet ani z hlasu spolujezdce: „Můžeme být rádi, že jsme soutěž dokončili. Náš dík patří všem pořadatelům, kteří udělali velký kus práce a připravili pěkné tratě,“ vyzdvihl klady rallye Pavel Pacovský.

Jak posádky, tak diváci si pochvalovali zejména RZ 2 Chotětín, která vedla po nezpevněné a úzké lesní cestě. Věřme, že stejně krásné tratě a výborná organizace bude čekat na soutěžící i příští rok.

 

Náhledy fotografií ze složky Rallye Sprint Hořovice 2006

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář