Hořovické trápení
Jezdec Milan Jirouš si přes léto odskočil na brněnský okruh kde bojoval s vozem Maserati v závodě patřícím do série Maserati Trofeo. Týmovým kolegou mu byl Francouz Jean Claude Andruet, soutěžácká legenda let minulých – kromě jiného též mistr Evropy a trojnásobný vítěz korsické rallye. Francouzský pilot přispěl cennými radami a ukázal, že se volantu nebojí ani v šedesáti letech.
Černý Ford Fiesta XR2i celé léto odpočíval a pro jeho návrat na tratě soutěží byl vybrán den 9. září 2006, kdy se jel již VI. Rallye Sprint Hořovice. Dobře obsazená soutěž přivítala kromě dalších i 14 posádek ve třídě A2 (do 1600 cm3).
Fiesta týmu JIM Motorsport absolvovala technickou přejímku bez potíží, přesto dokázala potrápit posádku už před startem soutěže. Těsně před slavnostním zahájením totiž vypověděl službu startér a posádka Jirouš – Pacovský musela vůz roztlačit. Odstartovat se nakonec podařilo.
Další problémy nastaly hned na 1 RZ, když vůz vyjel částečně, pouze pravou stranou mimo trať a přišel o střední díl výfuku, což má neblahý vliv na výkon motoru. Aby toho nebylo málo, na servisu po ujetí 3 RZ se ukázalo, že z opraveného hlavního brzdového válce přes nové těsnění uniká brzdová kapalina. Navíc se posádka po celou dobu potýkala s náhlými výpadky palivového čerpadla. Bohužel tým náhradní do Hořovic nepřivezl a tak nezbylo nic jiného než pokračovat dál. Kdyby bylo čerpadlo mezi přivezenými náhradními díly, jeho výměna by zabrala asi 2 minuty a vůz by alespoň po této stránce pracoval bez problémů.
Další servis přinesl nové nepříjemné zjištění – únik motorového oleje. Cíl soutěže po devíti odjetých rychlostních zkouškách tak byl vysvobozením. Auto nakonec vydrželo až dokonce, ale posádka rozhodně nebyla spokojena, což dokazují i slova jezdce Milana Jirouše: „Jedenácté místo rozhodně není nic, čím by jsme se mohli chlubit. Celou soutěž nás pronásledovaly technické problémy a k tomu jsme vyrobili i několik chyb. Asi největší jsem udělal hned v první rychlostní zkoušce, následkem byla ztráta cenných sekund a části výfuku.“ Úplná spokojenost nebyla slyšet ani z hlasu spolujezdce: „Můžeme být rádi, že jsme soutěž dokončili. Náš dík patří všem pořadatelům, kteří udělali velký kus práce a připravili pěkné tratě,“ vyzdvihl klady rallye Pavel Pacovský.
Jak posádky, tak diváci si pochvalovali zejména RZ 2 Chotětín, která vedla po nezpevněné a úzké lesní cestě. Věřme, že stejně krásné tratě a výborná organizace bude čekat na soutěžící i příští rok.
Náhledy fotografií ze složky Rallye Sprint Hořovice 2006